Tolketjenesten i Vestland
Her finner du kontaktinformasjon til tolketjenesten for døve, døvblinde og hørselshemmede i Vestland fylke.
Kontaktinformasjon til tolketjenesten i Vestland
- Telefon: 40 64 97 93 (samtale) eller 97 75 35 91 (sms)
- E-post: nav.tolketjenesten.vestland@nav.no
- Åpningstid: Alle hverdager kl. 09.00-14.30 (telefontid kl. 08:00-14:30)
- Besøksadresse: Kokstaddalen 35, 5257 Kokstad
- Postadresse: Postboks 121 Kokstad, 5863 Bergen
Ikke send sensitiv informasjon i e-post. Sensitiv informasjon kan være opplysninger om helseforhold, diagnoser eller liknende.
Følg med på NAV Hjelpemiddelsentral Vestland sine nettsider for informasjon om endringar.
Søke om tolk
Du må søke om og ha fått innvilget tolk for døve, døvblinde og hørselshemmede før du kan bestille tolk til konkrete oppdrag.
Få informasjon om hvordan du søker om tolk.
Bestille tolk
Du kan bestille tolk via NAV sin nettløsning.
Gå til nettløsningen for tolkebestilling.
Akutt behov for tolk
Dersom du har akutt behov for tolk, kan du ringe 99 48 18 10. Her kan du få kontakt med tolk når som helst på døgnet, ved for eksempel sykdom eller brann.
Les mer om akuttolk for døve, døvblinde og hørselshemmede.
Skjermtolking
NAV tilbyr skjermtolking som alternativ til oppmøtetolking.
Fakta
På nav.no/tolk finner du informasjon om tolking for døve, døvblinde og hørselshemmede.