Publisert 28. juni 2018 | Oppdatert 28. juni 2018
To av tre bedrifter som har benyttet seg av tjenester fra Nav sier de er fornøyd med den totale servicen. Det er på samme nivå som i de to foregående årene.
Bedriftene i undersøkelsen er godt fornøyd med Navs besøk hos virksomheten og den informasjon om tjenestetilbudet, de er fornøyde med bistand til oppfølging av sykemeldte og bistand til virksomhetens IA-arbeid.
To tredjedeler gir positiv tilbakemelding (dvs svarer 4,5 eller 6) på at:
- det er lett å vite hvordan de skal kontakte Nav (70%)
- Navs digitale løsninger dekker deres behov (63%)
- Nav medarbeiderne har riktig kompetanse (72%)
- Nav gir svar innen rimelig tid (67%)
Bare 34 prosent av bedriftene gir positiv tilbakemelding på at «Navs rutiner og regler er lette å forstå» og 44 prosent mener «Navs medarbeidere er godt koordinert». Det er også relativt få som svarer positivt på at Nav er lett å nå på telefon.
Når det gjelder markedsarbeid får Nav noe bedre skår på jobbmesser, og to av tre bedrifter er fornøyd med Navs kunnskap om bedriftens bransje. Kun halvparten er fornøyd med Navs innsats for å skaffe kvalifiserte søkere.
De nye løsningene for digital sykefraværsoppfølging får bra tilbakemelding.