Tiltak
Digitalt jobbsøkerkurs
Et tilbud når du er arbeidssøker eller permittert.
Innhold på siden
Digitalt jobbsøkerkurs er for deg som er arbeidsledig eller permittert og som ønsker å finne ny jobb.
For å delta på det digitale tiltaket, må du ha tilgang til PC eller Mac og internett.
På kurset får du hjelp og støtte til å orientere deg på arbeidsmarkedet og bli en mer aktiv arbeidssøker.
Du får tilpasset opplæring og oppfølging som skal bidra til å øke kunnskapene og ferdighetene dine.
Du lærer om hvordan du kan markedsføre kompetansen, interessene og erfaringene dine i møte med mulige arbeidsgivere.
Målet at du skal komme i jobb. Du
- trener på jobbintervju
- lærer hvordan skrive CV og jobbsøknad
- får individuell karriereveileding
- lærer om arbeidsmarkedet og hvor du finner ledige jobber
- deltar på gruppearbeid og deler erfaringer med andre arbeidssøkere
- får hjelp til å søke jobber
Tiltaket varer i inntil 8 uker.
Ta kontakt med Nav-kontoret ditt for mer informasjon.
Hvis du er registrert som arbeidssøker, kan du kontakte veilederen din i den digitale aktivitetsplanen.
Kurset blir arrangert av eksterne tiltaksarrangører på vegne av Nav. Arrangøren får kontaktinformasjonen din, slik at de kan kontakte deg direkte.
Du kan lese mer om hvordan Nav behandler personopplysninger i personvernerklæringen for Nav.
Hvis du har fått et vedtak om et arbeidsmarkedstiltak, står det hvordan du kan klage. Du kan klage hvis du ikke ønsker å delta, hvis du ønsker et annet arbeidsmarkedstiltak, eller hvis du ikke får tilbud om et arbeidsmarkedstiltak du har bedt om.
Du kan også klage selv om du bare har fått et muntlig vedtak uten en skriftlig begrunnelse.
Du kan skrive til oss og klage. Skriv hvilket vedtak det gjelder, hvorfor du klager og begrunnelse. Hvis du har spørsmål om vedtaket, kan du kontakte oss.
Du kan også bruke advokat eller gi fullmakt til en person som klager på dine vegne.
Oppdatert 13.03.2024
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Alltid åpen
Skriv til oss
Send beskjed eller nye opplysninger i saken din. Du kan også sende spørsmål.
Svartid er 3 arbeidsdager. Hvis du vil ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg