Som et ledd i bedre brukermedvirkningen har vi et brukerråd ved Nav hjelpemiddelsentral Trøndelag.
Brukerrådet er et rådgivende organ for Nav hjelpemiddelsentral Trøndelag som skal medvirke til forbedring og kvalitetsutvikling av tjenestene.
Brukerrådet skal sikre at brukernes erfaringer og behov blir tatt hensyn til i virksomhetsplanlegging, prioriteringer og konkrete tiltak og tjenester.
Brukerutvalget består av representanter fra brukerorganisasjonene Samarbeidsforumet av funksjonshemmedes organisasjoner (SAFO) og Funksjonshemmedes fellesorganisasjon (FFO) og Nav hjelpemiddelsentral Trøndelag.
Nav hjelpemiddelsentral Trøndelag ble etablert som én sentral på to lokasjoner i mars 2019. Det ble etablert nytt brukerråd med nytt mandat i mai 2021. Representantene i brukerrådet er satt sammen med representanter fra SAFO og FFO fra hele fylket. Brukerrådet velges for 2 år av gangen. Fra Nav hjelpemiddelsentral Trøndelag er ledergruppen representert. Brukerrådet ledes av avdelingsdirektør ved hjelpemiddelsentralen.
Brukerrådet har minimum 4 møter i året hvor saker meldes inn senest 1 uke før møtet. I tillegg kan det være aktuelt å sette ned egne arbeidsgrupper for avgrensede saker og arrangere egne temadager med flere deltakere.
Referat fra brukerrådet legges under "Relatert innhold".