Veiledning innsending honorarkrav
Innsendingsrutiner for refusjonskrav.
Krav som ikke følger denne oppskriften returneres avsender med informasjon om nødvendig endring, og tilbud om hjelp til hvordan dette skal gjøres.
- Alle må ha e-postsignatur – se frilanstolkrutinene punkt 12.3 på side 24.
- I emnefeltet til e-post med honorarkrav skal fristen for innsendingen stå. Slik: 01.01.2023. Det er viktig å bruke akkurat dette datoformatet.
- Vedlegget (kravet) må sendes i formatet Excel-arbeidsbok (*.xlsx) til frilanstolk@nav.no.
- Det er kun tolketimer og reisetimer som skal fylles ut. Dette gjøres i arkfane "Timelister".
- Ved reiseoppdrag med overnatting må reiseregning fylles ut. Det gjøres i reiseregningsløsningen Unit 4 T&E. Det gjøres også med alle reiseutlegg, kost og km. for dagsoppdrag. Dette ble tidligere sendt inn som en del av honorarkravet.
Innsending av reiseregning og refusjon av honorar
Unit4 Travel & Expenses skal brukes av frilanstolker og andre eksterne som skal få refundert honorar og/eller utlegg for oppdrag utført for Nav.
Se veiledning for Unit4 Travel & Expenses (pdf)
Kontakt Nav Økonomiteneste om du har spørsmål om registrering i Unit4 Travel & Expenses:
- Telefon: 400 07 760
- E-postadresse: nav.okonomiteneste@nav.no