Slik gjør du det — For hjelpemiddelformidlere
Digital delbestilling
Digital bestilling av deler for å reparere hjelpemidler.
Innhold på siden
- Klikk på Bestill deler
- Registrer artikkel og serienummer på det hjelpemiddelet som skal repareres.
- Aktuelle deler vises, og du kan velge de du trenger.
- Logg inn via ID-porten.
- Send bestilling.
Når du har sendt bestillingen, blir den automatisk registrert i Navs datasystem og lagt til plukk på lageret. Når vi sender delen til kommunens mottakssted, vil du se på fraktbrevet (5.17) hvilken tekniker som har bestilt delen.
Når du har logget inn, kan du se hvilke delbestillinger du har sendt inn. Det vil også være mulig å se alle innsendte delbestillinger fra kommunen du jobber i.
Derfor må du logge inn for å kunne bestille deler
Du må logge inn for at Nav skal kunne sjekke at den som bestiller har et ansettelsesforhold i kommunene. Det er også for å sjekke at innbygger som låner aktuelt hjelpemiddel har bostedsadresse i samme kommune.
Oppdatert 23.09.2024