Tiltak
Inkluderingstilskudd
Et tilskudd til arbeidsgiveren din når du trenger å tilrettelegge arbeids- eller tiltaksplassen.
Det finnes også informasjon om inkluderingstilskudd til arbeidsgivere.
Innhold på siden
Hensikten med tilskuddet er å kunne prøve ut eller gjøre det lettere å ansette deg som er i et tiltak gjennom Nav eller som har et særlig tilrettelegging- og oppfølgingsbehov.
Tilskuddet kan kompensere for kostnader som arbeidsgiveren har.
Eksempler er
- eksterne ressurser for å vurdere behovet for tilrettelegging
- ekstra innkjøp av møbler
- arbeidshjelpemidler
- personlig utstyr
- IKT-hjelpemidler, programvare, lisenser forsikring m.m.
- kurs og kortere opplæringstiltak for å kunne utføre arbeidet
Medisinsk behandling eller hjelpemidler som kan dekkes etter folketrygdloven § 10-5, blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Ordinære kostnader ved ansettelse blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Tilskuddet fra Nav kan dekke arbeidsgiverens utgifter opp til et maksimalbeløp på 149 100 kroner.
I dette kapittelet
Ta kontakt med Nav-kontoret der du bor hvis du vil høre om mulighetene.
Det er arbeidsgiveren din som søker om tilskuddet.
Hvis du har fått et vedtak om et arbeidsmarkedstiltak, står det hvordan du kan klage. Du kan klage hvis du ikke ønsker å delta, hvis du ønsker et annet arbeidsmarkedstiltak, eller hvis du ikke får tilbud om et arbeidsmarkedstiltak du har bedt om.
Du kan også klage selv om du bare har fått et muntlig vedtak uten en skriftlig begrunnelse.
Du kan skrive til oss og klage. Skriv hvilket vedtak det gjelder, hvorfor du klager og begrunnelse. Hvis du har spørsmål om vedtaket, kan du kontakte oss.
Oppdatert 13.12.2024
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Alltid åpen
Skriv til oss
Send beskjed eller nye opplysninger i saken din. Du kan også sende spørsmål.
Svartid er 3 arbeidsdager. Hvis du vil ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg