Slik gjør du det
Send meldekort
For å være registrert som arbeidssøker eller for å få dagpenger, AAP, tiltakspenger eller overgangsstønad som arbeidssøker, må du sende meldekort hver 14. dag.
Innhold på siden
Meldekortet er et skjema du fyller ut, der du gir oss opplysninger om blant annet jobb, aktiviteter og fravær de siste 14 dagene.
Hvordan du skal fylle ut meldekortet avhenger av hvilken pengestøtte eller oppfølging du får.
Se hva som gjelder for deg:
Fyll ut meldekort – dagpenger
Slik gjør du det
Fyll ut meldekort – arbeidsavklaringspenger (AAP)
Slik gjør du det
Fyll ut meldekort – tiltakspenger
Slik gjør du det
Fyll ut meldekort – overgangsstønad
Slik gjør du det
Fyll ut meldekort – friskmeldt til arbeidsformidling
Slik gjør du det
Du kan bli bedt om å registrere deg som arbeidssøker og sende meldekort for å få annen oppfølging eller økonomisk støtte.
Send meldekort som arbeidssøker
Alle som er registrert som arbeidssøkere hos Nav må fylle ut og sende meldekort.
Hvis du er registrert som arbeidssøker, men ikke har søkt om eller mottar noen av pengestøttene over, ser du hvordan du skal fylle ut meldekortet her:
Fyll ut meldekort som arbeidssøker
Slik gjør du det
Hvis du er usikker på hvordan eller hvorfor du skal fylle ut meldekort i din situasjon, bør du kontakte oss for å få hjelp.
Meldekortet fyller du ut og sender inn digitalt.
Husk å vente på kvittering på at vi har mottatt meldekortet før du lukker nettleseren.
Logg inn på Min side for å se
- når du skal sende neste meldekort
- hvilken periode meldekortet gjelder for
Siste frist for å sende inn meldekortet er kl. 23.00 mandag én uke etter at meldeperioden er over.
Du kan sende meldekortet ditt tidligere før jul.
Meldekortet for uke 50-51 (09.12.2024-22.12.2024) kan du sende inn allerede onsdag 18. desember, enten du sender det digitalt eller i posten.
Send meldekort på papir
Hvis du ikke kan sende meldekort digitalt, kan du skrive ut et papirskjema, fylle det ut for hånd og sende det i posten.
- Gå til papirskjemaet for meldekort
- Skriv inn fødselsnummeret ditt.
- Last ned og skriv ut både førstesiden og papirmeldekortet.
- Fyll ut og signer meldekortet. Husk å oppgi hvilke to uker det gjelder for.
- Send både førstesiden og papirmeldekortet til Nav i posten. Adressen står på førstesiden.
Hvis du sender meldekort på papir, må du selv følge med på når det skal sendes inn. Det kan ta lengre tid å få utbetaling, fordi vi mottar papirmeldekortet senere og må registrere det manuelt.
Oppdatert 11.12.2024
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Alltid åpen
Skriv til oss
Send beskjed eller nye opplysninger i saken din. Du kan også sende spørsmål.
Svartid er 3 arbeidsdager. Hvis du vil ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg